Cerinju miljons / 22. (3) Dažādi papildinājumi
© Antons Benjamiņš
Koments 7: Iepriekš rakstīju, ka latviešu jaunatne gaidīja uz Rietumu
kapitālisma ierašanos ar gavilēm, jo bija kļuvusi skaudīga to gaidot un ilgi
par to fantazējot. Līdzīgi notika, kad Latvija pārgāja no Tautas Frontes
populisma uz organizētu parlamentāru politiku. Pēdējo pārņēma svešlatviešu un
popkomunistu aprindu populisms, kas bija noskaņots prihvatizācijai par labu, ko
atbalstīja labi atmaksāta Harvardas Universitātes kapitālistiski noskaņota
tirdzniecības fakultāte. Simtiem kolhozi tika iznīcināti, un to bagātības
pārņēma cilvēki, kam bija sakari ar iepriekšējās komunistiskās valdības locekļiem,
kuri pret ‘kukulīti aploksnē’ pārdeva visu ko varēja. Kamēr tā daļa no tautas, kura
dzīvoja laukos tika demoralizēta un sāka nodarbojoties ar maucību vai savas
dzīvības nievāšanu dažādās prihvātās naktssargu firmās, vai no Latvijas
izbraukt un kļūt par šampinjonu lasītājiem un vistas kāju pakotājiem. Globalizācijas
Kangari izmantoja popkomunistu un svešlatviešu naivitāti, lai aizņemtos naudiņu
it kā kopīgam biznesam, pēc kam Globalizācijas kangars nodziedāja: „Nu ar
Dievu, pamuļķīti, Man jau nauda ofšōrā. Rīt man bērni Oksfordā, Parīt būs jau
Briselē.” Tagad gan, pār valsti jau valda Internacionālais Valūtas Fonds, u.c. http://rt.com/op-edge/170960-economy-imf-ukraine-oligarchs/
Koments 8: Beverina: šo vārdu saista ar Beauvoir-sur-Niort, Francijā (Deux-Sevres, Poitou-Charentes). Beauvoir
Bizantijas laikmetā bija pazīstama kā ‘Bellumvidere’, kas nozīmē brīnišķs
skats. Reģions atrodas ne tālu no kādreizējās Languedokas-Roussilonas pavalsts,
savulaik daļa no tagad pazudinātās Occitanias http://www.midi-france.info/1006_occitan.htm . Beverina ir tiešs atbalsojums Bellumvidere (vēriens=videre), un saistīts
ar tagad iznīcinātiem katāriem, kuri, iespējams, nodibināja Jersiku.
Koments 9: Parlamentārisms, re: Homo kanibalis http://www.bbc.com/future/story/20140701-the-superorganism-engulfing-earth
. Garais tārps, kas izēd cilvēku no iekšas. Šaja parlamentārismā arī slēpjas
senā cīņa starp divām pieejām cilvēka dzīves nozīmē: no vienas puses, bogomili,
Dieva mīlētāju brālība, no otras puses globalizatori, katoļi, Jaunās derības
sacerētāji, Dieva izmantotāji. Kamēr bogomiļi domāja, ka starp cilvēku un Dievu
ir nepieciešams kultivēt tiešas attiecības, globalizatori uzskata, ka starp
cilvēku un Dievu ir jāiestāda ‘mācītājs’, kurš cilvēkam stāsta, kā viņam/viņai
būs pret Dievu izturēties. Nebūsim pārsteigti, ka laika gaitā, pēdējos aizstāj Parlaments,
kurš Dievu atvieto ar laicīgo valsti, un ar pusizglītotu politologu izpalīgu
sludina pret parasto tautu, to saucot par mazizglītotiem populistiem. Bogomiļi,
no kuriem izcēlās hernhūtieši, šo problēmu saprata, un darīja visu iespējamo,
lai, vismaz kopš Jan Husa laikiem (15 g.s.), censtos celt parastās tautas
izglītības līmeni. Kamēr hernhūtieši ieviesa latviešu lauku mājās bibliotēkas,
mūsdienu Saeima sliecas kopēt parlamentāro/ kapitālistisko valstu izglītības
metodes, kas jauniešiem pasniedz izglītību pop līmenī.
Koments 10: Latvieši savu vēsturi nepārzina un par to
neinteresējās. Latvijas ‘parlamentārā demokrātija’ par to neinteresējas, jo
pieņem, ka pietiek ar divi simt gadīgo Industrializācijas laikmetu, jo turpmākie
gadi būs pagātnei līdzīgi. Ka kāda ASV skolniece zina stāstīt (ASV izceļas ar
paviršo izglītību, kādu sniedz trūcīgo un populistiski demokrātiskai klasei),
ir pagājuši 2014 gadi kopš radusies pasaule, un tas tiešām ir ievērojami ilgs
laiks.
Koments 11: Pamestība. Re: N.N. 85 gadi. 48 gadus kultūras
darbiniece un vadītāja; 45 gadi no tiem Mazsalacā. Darbojās 9. gadus brīvprātīgi
uzturot Ziemeļvidzemes kultūras biroju. Rīkojusi ciltskoku izstādes, Jāņu
saietus, saņēmusi atzinību no prezidenta. Tagad, kad cilvēks novecojis, slimo,
un tam nepieciešams krēsls (es to saucu par ‘krēslu ar kloķi’, jo kloķi griežot
vai ar bateriju dzītu var pabraukāt pa ielas gatvēm), un tā tikt atpakaļ sabiedrībā
un nebūt ieslodzītai dzīvokli. Birokrātija tik liela, un birokrātijas vadītāji
tā aizrauti ar sevi, ka slīcina tautu papīru kaudzēs—pirms tā tiek pie
palīdzības. Kad kultūras darbinieki N.N. Jāņu vakarā ‘aizmirsa’, un atstāja
sēžot dzīvoklī, viņa veltīja Mazsalacas kopienas veicinātājiem/ pēcnācējiem pateicības
dzejolīti:
„—Bij’ Jāņu nakts un kalnos dega liesmas,/
Man galvu sedza jasmīn vainags balts,/ No visiem
kalniem vēji nesa liesmas,/ Sirds laimē kūsāja kā sārta vīna šalts,/ --Deg atkal kalni, atkal meži līgo.../
un atkal...?!/
Sirsnīgā pateicībā, ka apciemojāt!”/
Pārsteigumā/ —N.N., „iesprostotā”.
No comments:
Post a Comment