Eso’s Chronicles 370
The following in Latvian.
Cerinju miljons / 19. Latvijas Saeimas joks2 (2)
© Antons Benjamiņš
Mēs dzīvojam pasaulē, kur noteicējs ir militārā vara, ne valsts.
‘Totāls miers’ ir ierīce, kas veido piespiedu kārtas ‘pozitīvisma’ nepieciešamību, kas savukārt izraisa nespēju kritizēt un stulbuma stāvokli sabiedrībā, lai cik tai augsta akadēmiskā izglītība. Nekas līdzīgs nav redzēts kopš Vidus laikiem, kad pasaules iekārtu terorizēja Dominikāņu (katoļu varas izplatītāju) mūku vadītā inkvizīcija.
The following in Latvian.
Cerinju miljons / 19. Latvijas Saeimas joks2 (2)
© Antons Benjamiņš
Likumprojekta iesniedzēju vārdā Saeimas
Juridiskās komisijas priekšsēdētāja Ilma Čepāne uzsver, ka demokrātiska valsts
balstās uz noteiktām vērtībām un principiem un daudzās valstīs šie principi ir
atklāti konstitūcijas rakstītajā tekstā.
«Gandrīz visas konstitūcijas, kas ir
pieņemtas pēc Otrā pasaules kara, satur šādas vairāk vai mazāk izvērstas
preambulas jeb ietvarus. Tas palīdz cilvēkiem izprast savas valsts būtību,
pamatvērtības un darbības principus. Šāda izpratne veicina pilsoņu konstruktīvu
un atbildīgu līdzdalību savas valsts veidošanā, līdz ar to stiprina
demokrātiskas valsts iekārtu,» pauda Čepāne. http://apollo.tvnet.lv/zinas/saeima-konceptuali-atbalsta-satversmes-papildinasanu-ar-preambulu/644018
Ilma Čepane http://lv.wikipedia.org/wiki/Ilma_%C4%8Cep%C4%81ne
, dzimusu 1947. gadā, Valkā, ir, iespējams, spējīga juriste, un to neapšaubot, viņa
tomēr varētu domāt nelatviski, jo saprāts par Latviju veidojies Padomju
okupācijas gados. Tas, ka viņa piedalījusies ‘barikāžu dienās’ nepārvar
iebildumus, kādi rodas, kad ņem vērā, ka viņas citāts uzsver, re: „visas
konstitūcijas” (it kā ‘visas’ ir garantija, ka ‘visas’ necieš no apmātības); uzsver
pasauli „pēc Otrā pasaules kara”, kuras balstās uz pozitīvismu, kas izsakās
vārdos ‘konstruktīvs’ un ‘atbildīgs’; un uzsver „demokrātiskas valsts iekārtu”
bez šaubām, laikmetā, kad ‘demokrātija’ ar vien vairāk pierāda nespēju
izlauzties no pašas radītām krīzēm.
Šis nav laikmets, kad varam dot juristiem
noteikt Latvijas nākotni, jo ne visi juristi saprot Latvijas jēgu, ka to saprot
pilsoņi un vēsture. Latviešu vēsture nebūt nepamatojas uz cīņu starp sociālismu
un kapitālismu, bet pamats tai ir savrup ekonomijā. Egils Levits, kurš skan
zinošs, nezin par ko runā, kad viņš saka, ka: «Iemesli šādam «gļēvlatviskam
kaunīgumam» ir dažādi – padomju okupācijas režīma latviešu tautai uzspiestās
mankurtizācijas sekas, ar to saistītie latviskās mazvērtības kompleksi,
neizpratne par to, kas ir un kas nav leģitīmi demokrātiskā, tiesiskā un
nacionālā valstī, atpalicība no politiskās un juridiskās domas attīstības citās
Eiropas valstīs, pārprasts politkorektums.» http://apollo.tvnet.lv/zinas/pardomas-par-preambulu-ka-satversmes-vairogu/656576
Piekrītu, ka latvieši cieš no „atpalicības...
[un] politiskās... domas attīstības....”, bet tas nenozīmē, ka Levita kungs
saprot, ka šodien visa pasaule cieš no politiskas atpalicības, jo tādu
atpalicību vēlās lielvalsts, kura valda ar tā saukto „miers ar piespiedu”
(peace through deterrence). Te vēlreiz parafrāzēju Virilio: Varam uzskatīt, ka
Otrais pasaules karš nekad nav beidzies; tas nebeidzās, jo to turpina ar
piespiedu kārtas miera izpalīgu. Atbalsojot Klausvitcsu, varam teikt, ka „Totāls miers
ir tas pats kā Totāls karš ar citādiem ieročiem.”*
Mēs dzīvojam pasaulē, kur noteicējs ir militārā vara, ne valsts.
‘Totāls miers’ ir ierīce, kas veido piespiedu kārtas ‘pozitīvisma’ nepieciešamību, kas savukārt izraisa nespēju kritizēt un stulbuma stāvokli sabiedrībā, lai cik tai augsta akadēmiskā izglītība. Nekas līdzīgs nav redzēts kopš Vidus laikiem, kad pasaules iekārtu terorizēja Dominikāņu (katoļu varas izplatītāju) mūku vadītā inkvizīcija.
Egīla Levita, Ilmas Čepānes, u.c.
atbalsts Satversmes ‘Preambulai’, domājams, notiek, lai sagatavotu augsni latviešiem,
kuru mankurizē nevis Padomju vara, bet pašu valdība uz ‘juridiskiem’
pamatojumiem, aiz kuriem slēpjas kultūras vakuums. Tas būs iemesls, kāpēc
latvieši—tāpat kā ASV pilsoņi—atradīs ieganstu ‘likumīgi’ ielaist valstī varbūt
tūkstošiem ukraiņu bāreņu. Pieļaut tādu valsts okupāciju nozīmē paaugstināt tempu,
ar ko izārdīt jau tā izārdīto pamatkultūru, kādu iznākumu vēlas un rīko ES.
Prātīgākais, ko latvieši var darīt ir pieprasīt
un noturēt referendu pirms tas tiek apstiprināts Saeimā. Referendā pie reizes jābūt
iespējai pieprasīt atgriešanos pie lata un izstāšanās no ES. Nevaram atļauties
ticēt profesora Panglosa vārdiem: “Ir
skaidrs, ka nekas nevar būt [Latvijā] citādi kā tas ir, jo viss, kas tiek darīts,
tiek darīts labam un sekmīgam iznākumam par labu; katru dienu mums iet ar vien
labāk un labāk.”**
Angļu
rakstnieks Georgs Orwells angļu valodas degradāciju skaidro šādi: „Politiķu
valoda galveno kārt aizstāv neaizstāvamo.” Viņš arī teica: „Laikmetā, kurā visi
blefo, runāt patiesību ir revolucionārs akts”. Būtu vērts atcerēties, ka latvieši savu pašapziņu ieguva ne no
politiķiem vai politologiem, bet no nesavtīgiem hernhūtiešiem, kuri nāca iz dažādām
tautībām.
*Pauls
Virilio, „Pure War”, The MIT Press, p. 39.
**
Voltaire, Candide, 1mā nodaļa.
No comments:
Post a Comment