EC 576 at http://esoschronicles.blogspot.com/
Oeisus
Oeidifus
By © E. Antons
Benjamiņš, 2016
3.
Kāpēc vēsture tik vardarbīga?
Kad
vectēvs sēdēja pie pusdienu galda viņš izmantoja savu ģimenes vecajā
autoritāti, lai noliegtu ikvienam no ģimenes locekļiem aprunāt vai sūdzēties
par kāda cita cilvēka rīcību—lai rīcība nāca no ģimenes locekļa, vai ne. Kamēr,
protams, visi pieaugušie liegumu respektēja, bērni bieži vien aizmirsās, un
laiku pa laikam sāka savā starpā strīdēties. Tad nāca ultimāts: „Ja jūs
turpināsiet strīdēties, jūs paliksiet bez saldā ēdiena.” Un ja tas nelīdzēja,
tad: „Jums būs tūlīt jāiet uz virtuvi katlus mazgāt.” Citi no vectēva lozungiem
bija: „Dievs turpat Paradīzes dārzā noteica: Jums būs dārzu kopt un sargāt—tā
tad strādāt;” kāpēc secinājums: „Katrs ir pats savas laimes un nelaimes
kalējs.” Vectēvs arī piekrita idejai, ka cilvēks ir dzimis brīvs un var
izvēlēties to, kas viņam nes svētību. Pēc ticības, vectēvs bija Cepurnieks,
‘tautas baznīcas’ atbalstītājs; daudz kas, ko viņš domāja un darīja bija jau
iepriekš Cepurnieku dzīves virtuvē cepts un vārīts.
Kamēr
bērnības gados autors vectēva gudrības pieņēma bez ierunām, laika gaitā tomēr
radījās viena vai otra šauba. Viena no lielākām ‘šaubām’ bija vectēva otrā
sieva Enija, kura ne tikai, kad uz viņu sadusmojās, mēģināja viņu pazemot un
sauca viņu par „jēru” (Brāļu draudzes simbols). Tātad viņa varbūt uzskatīja
sevi par vilku. Drīz pēc vectēvs nomira, Enija noindēja viņa pirmo sievu, manu
patieso vecmāti (arī Cepurniece), jo nevēlējās, lai tās pēcteči manto vectēva
saražoto svētību. Par iemeslu iecerētai prāvai bija vectēva pēcnācēju
neizpratne, kāpēc Enijas mantinieks (adoptēts) saņem lielāku mantojuma daļu kā
viņi. Vecmāte būtu bijusi ievērojama lieciniece prāvā par Enijas lomu mantiskās
‘svētības’ iegūšanā. Slepkavība nekad netika izmeklēta, kāpēc arī netika
pierādīta, jo drīz pēc vecmātes nāves Latvijā ienāca Padomijas kara spēks, un
okupanti uzsāka daudz ievērojamākas vardarbības. Viena no Padomijas vardarbībām
bija nosūtīt Eniju uz Padomiju*, kur nonākusi bada režīmā, viņa saindējās ēdot
šprotes no bojātas konservu bundžas un nomira uz manas otrās vecmātes rokām.
*Līdz
pēdējam brīdim Enija cerēja, ka Padomju Latvijas premjers Vilis Lācis, kādreiz
viņas slēptais mīlmanis, viņu izglābs no Padomijas varmākām. Viņa nevarēja
iedomāties, ka cilvēks, ar kuru viņa gulējusi vienā gultā, viņu neaizstāvēs un
nodos. Te sava ironija: Enijai aizmirsās, ka viņa ne tikai nodeva manu vectēvu,
viņas otro vīru, bet noindēja viņa pirmo sievu, un darīja visu iespējamo, lai
iznīcinātu vectēva un vecmātes dzimtu.
Šīs
ģimenes vēstures atstāsts tiek rakstīts, lai dotu lasītājiem iespēju
iedomāties, ka noklusēt pāri darījumus, ja tie arī uz brīdi novērš strīdu vai
kautiņu, no ilgtermiņa viedokļa nenes gaidīto rezultātu. Proti, neceļot sūdzību
laicīgi, aizmirstās notikumu būtība un vēsture, un netaisnības var turpinaties
ar neprognozējamām sekām. Šobrīd, viena no šādām sekām ir tas, ka mana vectēva
portrets, kuru gleznoja mākslinieks Tīdemanis,
nav autora, bet Enijas mantinieku rokās. Vai septiņdesmit septiņus gadus pēc
vecmātes nāves ir vērts atvērt kapu un veikt viņas pīšļu analīzi, protams, ir
goda jautājums, kurš gods autoram iet secen, jo realizācija prasa naudas
summas, kādas autoram nav pieejamas. Arī tāpēc Enijas Atillas pēcnācēji
neliekas zinis dzēst netaisnības.
Vēstures
pazudināšana ir problēma visai pasaulei, kaut sūdzības par senKristietības
likvidēšanu bija ne tikai daudz, bet daudz cilvēki pretojoties zaudēja dzīvības
un vairs nav atcerēti. Senie liecību objekti (pa piemēram piramīdas, tempļi) ir
zuduši, vai viņu nozīme ir pārrakstīta un iznīcināta. Pa piemēram, Rīgas Brāļu
draudzes saieta namu pārdeva ārzemniekiem Luterbaznīcas arhibīskaps Vanags.
Jēra kalns, Cepurnieku saieta vieta Rīgā, ir pārsaukts par Dzegužkalnu*.
Pēdējais atspoguļo tagadnes latviešu negatīvo attieksmi pret latviešu tautas
iedvesmotājiem un iesācējiem, kuri, ja tā varētu teikt, latviešus ‘uzkūkoja’, bet kuriem
valdības hirurgi izoperēja smadzenes un atvietoja tās ar maltām sardīnēm.
*Dažādas
detaļas un fakti šeit un citur ņemti no Gundara Ceipes „Dieva tautas
dzimšana/latvieši”, LU Akadēmiskais apgāds.
Lai
iepazīstinātu lasītāju ar ‘senKristietību’, par kuru liecības Rietumu pasaulē
ir gaužam maz, pārnesīšu nodaļas tēmu uz seno Tenochca
un Azteku
ticību, kur senKristietība izpaudās bez tādas cenzūras, kādu piedzīvoja
Austrumu Eiropas senkristieši viduslaikos un šodien. Ir labi saprotams kāpēc
senKristietība netiek atpazīta Rietumu pasaulē, kur valda Vatikāna katoļticība.
Lai sekmīgi galvotu, ka katoļticībai nav nekas līdzīgs, Vatikāna priesteru
galms (kas ieskaita Luterticīgos) reklamē savu teoloģiju kā vienpolāru un
vienīgu. Citiem vārdiem, visi citi kuri pretendē uz Kristietību tiek nostādīti
pie pretējā pola, kurš tiek dogmātiski noliegts. Ne viens vien Luterticīgais
mācītājs, katoļu teoloģijas piekritējs, ir saucis Cepurniekus par ķeceriem.
Kamēr
vienpolārisms tiek atbalstīts ar nepārspējamu kodolieroču varu, tas valda.
Šodien Vatikāna lielākais atbalsts nāk no Amerikas savienotām valstīm, kas ar
kodolspridzekļu izpalīgu terorizē pasauli jau vairāk kā pus gadu simtu. ASV
šobrīd iekasē sava terora panākumus divkārtīgi: a) argumentējot, ka nekad neko nav
terorizējusi, jo skat patiesie teroristi ir Islama ticībai piederīgie un citi;
b) Rietumu kristietība iekrīt viņas aizsardzības zonā, jo lai arī Kristīgā
ticība ASV ir apklusināta vai balstās uz katoļu teoloģijas pamatiem, Vatikāna
Pops stāsta, ka nākotne pieder vienai kopējai ticībai, kuru
vadīs Vatikāns zem ASV kodolieroču jumta.
Neskatoties
uz bruņoto spēku brutalitāti pret cilvēci un mēdiju prāta balināšanas metodēm,
ASV un Eiropas Savienība nav pārliecinājušas cilvēci, ka mūslaiku valdības
valda ar garīgu autoritāti. Par to liecina, kā Pirmais, tā Otrais pasaules
karš, kuri bija Vestfālijas miera līguma rezultāts. Tā sauktais ‘miers’ izbeidza
nepabeigtu ticības karu (it kā tam nebija iemesls) un pieteica uzvaru teoloģijai,
kas atbalsta laicīgo varu (tāda teoloģija bija kā Staļinam, tā Hitleram, un
joprojām pastāv ASV). Izteikšu tagadnes problēmu parafrāzējot kādu citu autoru
domas par šo situāciju:
„...Tagadne
nespēj pārliecināt mūsu garīgo būtņu jautājumus. Rezultātā mēs dzīvojam
laikmetā, kas meklē citu/jaunu nozīmi, kaut ko, kas darbosies kā jauna ticība,
kāda dos iemeslu būtībai un dos dzīvei jēgu. Ortodoksālās ticības ir darījušas
maz, lai pildītu mūsu laikmeta gara tukšumu.... tās liekas ir kapitulējušas un
pametušas apzinības telpu.”*
*Michael
Baigent et al, „The Messianic Legacy,” Arrow PB, 1996, p 210-11.
Parafrāzes
autori arī izsaka domu, ka Staļina un Hitlera ideoloģijas darbojās kā garīgās
ticības. Kamēr Leņina un Staļina ideoloģija bija pēc rakstura transnacionāla
(kāda ir ASV sevis pieteikšana par ‘izņēmuma valsti’, kas pieļauj fašistiskiem
kapitālistiem iejaukties citu tautu kultūrā un ekonomikā), Hitlera ideoloģija
balstijās uz nacionālismu. Nurembergas tiesneši neesot ar nodomu atzinuši
Hitlera vadītā nacionālisma raksturu par garīgu ticību*, jo bijās no
nepatīkamām sekām, kādas Rietumu ‘gara tukšuma’ atzīšana varētu izraisīt.
*Ibid.,
p 204. Tā apgalvo Aireys
Neave viens no Nurembergas tiesas prokuratoriem. Taču neskatoties uz
klusēšanu ‘gara tukšuma’ sekas dzīvo mums līdz.
Agrāk
pieminētie Tenočkas cilts piederīgie ieradās Meksikas ielejā 13. gs un sāka tur
celt pilsētu, kuru viņi nosauca par Tenočtitlanu,
‘vieta kur dzīvo Tenočkas’. Tenočkas ne tikai cēla sev pilsētu, bet mācija
pilsētas celt citiem. Šī ir unikāla īpatnība, jo parasti pilsētas sākas kā
forti vai pilskalni, pēc kam, ja turpina pastāvēt, auga platumā un varenībā.
Bet Tenočki cēla pilsētas nevis lai viniem būtu pilskalni, bet tempļi. Kāpēc?
Tāpēc, ka viņu ķēniņi mēdza upurēt savas dzīvības* (Azteku
ticība**) Tenočku cilts nemirstības labā, un templis bija piemineklis šo
ķēniņu atdevībai, kuru cilvēki atcerējās un turēja prātā ar lielu cieņu.
*Skat
Dieva Nanahuatzina stāstu un Azteku uguns un Saules augšāmcelšanos
ceremoniju.(skat no 39 min +) ** Azteku kēniņi tomēr atteicās
turēties pie teoloģijas principiem un Dievu piemēriem, un laika gaitā atvietoja
personīgo upuri vardarbīgi upurējot simtiem, pat tūkstošiem gūstekņus.
Neskatoties uz lielo skaitli, Azteku ķēniņš zaudēja savu pievilcību, un kad
Tenočtitlānā iebruka spāņi, tauta vairs nebija ķēniņam lojāla. Kaut kas līdzīgs
šobrīd notiek pēcpadomijas Latvijā.
Ir
interesanti iedomāties, ka Tenočki bija pēcnācēji tiem, kurus no Melnās jūras
apkaimes padzina iebrucēji vikingi*. Tenočki ticēja stāstam, ka Ketzakoatls bija kā
rīta, ta vakara zvaigzne, un reiz nāca no austrumiem, līdz nonāca pie viņiem,
rietumos. Rietumos Ketzakoatls atdzīvināja mirušu cilvēku kaulus tos apšļakstot
ar savām asinīm un nodibināja jaunu pasauli. Tenočki gaidīja Ketzakoatla
atgriešanos, kāpēc savā zemē ielaida spāņus.
*Vikingi,
upju staigātāji, arī tā sauktie ‘Ruriku’ vai airētāju prinči; no vārda
‘rover’/airētājs, līdz šai dienai atcereti angļu valoda kā ‘roberi’, laupītāji.
Pieņemsim,
ka Upurdievs ir senās Kristietības Dievs un Templo Major Meksikā
bija šī Dieva piemineklis. Ja arī templis tiek piedevēts Lietus Dievam (Čakmolam),
neaizmirsīsim, ka ūdens ir elements, kuru kristieši lieto Kristietības
pārnešanai no viena cilvēka vai vietas uz otru. Azteku kristietības īpatniba
bija, ka ūdeni aizstāja Upurdieva asinis. Tas bija, lai pieraditu, ka upuris bija
reāls un ne tikai simbolisks tukšs vārds.
Laupītāju
prinči, protams, nevēlējās liet savas asinis. Tikai parasto, miermīlīgo
aplaupīto cilvēku asinis bija izšķērdamas. Tāpēc līdz ko pie varas nāca
laupītāji, viņi noliedza asins liešanu un atvietoja asinis ar ūdeni, vispirms
simboliski atšķaidot asinis un pārtaisot tās par vīnu. Tā senā Kristīgā ticība
tiek atšķaidīta līdz mūsu dienām. Ja tomēr kāds redz šīs atšķaidīšanas sekas un
izsaka protestu, tad baznīcnieki, Vatikāns, un ‘demokrāti’ saceļ lielu brēku:
„Ak briesmas? Kas tas par mežoni! Tam muti ciet! Mēs par globalizāciju un mieru
ar kodolieroču terora knābi!”
Visas
valdības un baznīcas šķiet ir aizmirsušas senkristiešu bausli „Tev nebūs
nokaut”. Bet ASV apsmej pretinieka
nāvi; un attaisno pusmiljonu bērnu nokaušanu
bez asarām vai vainas izjušanas. Cik tur spaiņi asinis, ja no katra bērna
asinīm nesanāk pilns spainis?
Latviešu
tauta, kuras piederība pie senkristiešiem daļēji atklājās tikai 1739 gadā, kad
pēc desmit gadu inkubācijas hernhūtiešu vācbrāļi bija pārliecinājuši pietiekami
daudz latbrāļus un māsas, lai Valmierā notiktu vairāku dienu latviešu dvēseles
atdzimšanas svētki. Ir apbrīnojami, ka senās upurķēninvalsts Jersikas pilsoņi,
padzīti purvos un mežos, un laupītāju un apspiedēju pazemoti joprojām zemapziņā
atcerējās sava senā Upurķēninā un dieva Jāņa Visvalža sevi atdevīgo garu, kad
satikās ar citiem seno Upurdievu pēcnācējiem.*
*Viens
no Hernhūtiešu Upurķēniņiem bija Bohemijas (tagad Čehija) skolotājs un
Kristīgās ticības sludinātājs Jānis
Hus, kuru Vatikāns sadedzināja
1415 gadā. Viens no senKristietības ievērojamākām pazīmēm ir tās ‘iebūve’
latviešu valodā ar tā saukto ‘mīļināmo’ vārdiņu.
Mūsdienu
Latvijas vēsturnieki un ‘demokrātiskās’ valdības tādu longue duree vēsturi
neatzīst, kaut melu (un pazemes) valsts mums acu priekšā kā valsts
dibināšanas akta fotogrāfija, kurai sakars ar valsts dibināšanu nekad nav
bijis. To var saprasts jebkurš, kas lasa linka tekstu, bet kādu tekstu slēpj kā
valsts, tā mēdiji, tā bibliotēkas, tā klusē vēsturnieki. Interesanti, ka
fotogrāfija parādijās, ka ‘nozīmīgs’ valsts simbols, tikai pēcpadomijas
Latvijas laikā (1989 gadā), vairāk kā 80 gadus pēc tās radīšanas. Līdz tam
laikam, reti kāds latvietis, pat Prezidents Kārlis Ulmanis (fotogrāfijā
ceturtais, pirmā rindā, no kreisās puses) par šo liecību nav interesējies.
Ja
Latvijas valdība Latvijas vēsturi vilto mums tik tuvos gados, nav nekāds
brīnums, ka tā slēpj ‘čekas maisus’ (taču valsts noslēpums). Tā sanāk, ka (lai
arī čeka ir un paliek bēdīgi slavenā čeka), čeka zināja vairāk par Latvijas
valsts vēsturi,ka labi atalgotos posteņos iesēdušies pēcpadomijas ‘Latvia’ ierēdņi.
Oeizus
Oeidifus
By © E. Antons
Benjamiņš, 2016
3.
Kāpēc vēsture tik vardarbīga?
Kad
vectēvs sēdēja pie pusdienu galda viņš izmantoja savu ģimenes vecāja autoritāti,
lai noliegtu ikvienam no ģimenes locekļiem aprunāt vai sūdzēties par kāda cita cilvēka
rīcību—lai rīcība nāca no ģimenes locekļa, vai ne. Kamēr, protams, visi
pieaugušie liegumu respektēja, bērni bieži vien aizmirsās, un laiku pa laikam
sāka savā starpā strīdēties. Tad nāca ultimāts: „Ja jūs turpināsiet strīdēties,
jūs paliksiet bez saldā ēdiena.” Un ja tas nelīdzēja, tad: „Jums būs tūlīt
jāiet uz virtuvi katlus mazgāt.” Citi no vectēva lozungiem bija: „Dievs turpat
Paradīzes dārzā noteica: Jums būs dārzu kopt un sargāt—tā tad strādāt;” kāpēc
secinājums: „Katrs ir pats savas laimes un nelaimes kalējs.” Vectēvs arī
piekrita idejai, ka cilvēks ir dzimis brīvs un var izvēlēties to, kas viņam nes
svētību. Pēc ticības, vectēvs bija Cepurnieks, ‘tautas baznīcas’ atbalstītājs;
daudz kas, ko viņš domāja un darīja bija jau iepriekš Cepurnieku dzīves virtuvē
cepts un vārīts.
Kamēr
bērnības gados autors vectēva gudrības pieņēma bez ierunām, laika gaitā tomēr radījās
viena vai otra šauba. Viena no lielākām ‘šaubām’ bija vectēva otrā sieva Enija,
kura ne tikai, kad uz viņu sadusmojās, mēģināja viņu pazemot un sauca viņu par
„jēru” (Brāļu draudzes simbols). Tātad viņa varbūt uzskatīja sevi par vilku. Drīz
pēc vectēvs nomira, Enija noindēja viņa pirmo sievu, manu patieso vecmāti (arī
Cepurniece), jo nevēlējās, lai tās pēcteči manto vectēva saražoto svētību. Par
iemeslu bija vectēva pēcnācēju neizpratne, kāpēc Enijas mantinieks (adoptēts)
saņem lielāku mantojuma daļu kā viņi. Vecmāte būtu bijusi ievērojama lieciniece
prāvā par Enijas lomu mantiskās ‘svētības’ iegūšanā. Slepkavība nekad netika
izmeklēta, kāpēc arī netika pierādīta, jo drīz pēc vecmātes nāves Latvijā
ienāca Padomijas kara spēks, un okupanti uzsāka daudz ievērojamākas vardarbības.
Viena no Padomijas vardarbībām bija nosūtīt Eniju uz Padomiju, kur nonākusi
bada režīmā, viņa saindējās ēdot šprotes no bojātas konservu bundžas un nomira
uz manas otrās vecmātes rokām.
Šīs
ģimenes vēstures atstāsts tiek rakstīts, lai dotu lasītājiem iespēju iedomāties,
ka noklusēt pāri darījumus, ja tie arī uz brīdi novērš strīdu vai kautiņu, no
ilgtermiņa viedokļa nenes gaidīto rezultātu. Proti, neceļot sūdzību laicīgi,
aizmirstās notikumu būtība un vēsture, un netaisnības var turpinaties ar
neprognozējamām sekām. Šobrīd, viena no šādām sekām ir tas, ka mana vectēva
portrets, kuru gleznoja mākslinieks Tīdemanis,
nav autora, bet Enijas mantinieku rokās. Vai septiņdesmit septiņus gadus pēc
vecmātes nāves ir vērts atvērt kapu un veikt viņas pīšļu analīzi, protams, ir goda
jautājums, kurš gods autoram iet secen, jo realizācija prasa naudas summas,
kādas autoram nav pieejamas. Arī tāpēc Enijas Atillas pēcnācēji neliekas zinis
dzēst netaisnības.
Vēstures
pazudināšana ir problēma visai pasaulei, kaut sūdzības par senKristietības likvidēšanu
bija ne tikai daudz, bet daudz cilvēki pretojoties zaudēja dzīvības un vairs
nav atcerēti. Senie liecību objekti (pa piemēram piramīdas, senie tempļi) ir
zuduši, vai viņu nozīme ir pārrakstīta un iznīcināta. Pa piemēram, Rīgas Brāļu
draudzes saieta namu pārdeva ārzemniekiem Luterbaznīcas arhibīskaps Vanags.
Jēra kalns, Cepurnieku saieta vieta Rīgā, ir pārsaukts par Dzegužkalnu*.
Pēdējais atspoguļo tagadnes latviešu negatīvo attieksmi pret latviešu tautas
iedvesmotājiem un iesācējiem, kuri, ja tā varētu teikt, latviešus ‘uzkūkoja’, bet kuriem valdības
izoperēja smadzenes un tās atvietoja ar maltām
sardīnēm.
*Dažādas
detaļas un fakti šeit un citur ņemti no Gundara Ceipes „Dieva tautas
dzimšana/latvieši”
Lai
iepazīstinātu lasītāju ar ‘senKristietību’, par kuru liecības Rietumu pasaulē
ir gaužam maz, pārnesīšu nodaļas tēmu uz seno Tenochca
un Azteku
ticību, kur senKristietība izpaudās bez tādas cenzūras, kādu piedzīvoja
Austrumu Eiropas senkristieši viduslaikos un šodien. Ir labi saprotams kāpēc
senKristietība netiek atpazīta Rietumu pasaulē, kur valda Vatikāna katoļticība.
Lai sekmīgi galvotu, ka katoļticībai nav nekas līdzīgs, Vatikāna priesteru
galms (kas ieskaita Luterticīgos) reklamē savu teoloģiju kā vienpolāru un
vienīgu. Citiem vārdiem, visi citi kuri pretendē uz Kristietību tiek nostādīti
pie pretējā pola, kurš tiek dogmātiski noliegts. Ne viens vien Luterticīgais
mācītājs, katoļu teoloģijas piekritējs, ir saucis Cepurniekus par ķeceriem.
Kamēr
vienpolārisms tiek atbalstīts ar nepārspējamu kodolieroču varu, tas valda.
Šodien Vatikāna lielākais atbalsts nāk no Amerikas savienotām valstīm, kas ar
kodolspridzekļu izpalīgu terorizē pasauli jau vairāk kā pus gadu simtu. ASV
šobrīd iekasē sava terora panākumus divkārtīgi: a) argumentējot, ka nekad neko
nav terorizējusi, jo skat patiesie teroristi ir Islama ticībai piederīgie; b)
Rietumu kristietība iekrīt viņas aizsardzības zonā, jo lai arī Kristīgā ticība
ASV ir apklusināta vai balstās uz katoļu teoloģijas pamatiem, Vatikāna Pops
stāsta, ka nākotne pieder vienai kopējai ticībai, kuru
vadīs Vatikāns zem ASV kodolieroču jumta.
Neskatoties uz
bruņoto spēku brutalitāti pret cilvēci un mēdiju prāta balināšanas metodēm, ASV
un Eiropas Savienība nav pārliecinājušas cilvēci, ka mūslaiku valdības valda ar
garīgu autoritāti. Par to liecina, kā Pirmais, tā Otrais pasaules karš, kuri
bija Vestfālijas miera līguma rezultāts, jo izbeidza nepabeigtu ticības karu
(it kā tam nebija iemesls) un pieteica uzvaru teoloģijai, kas atbalsta laicīgo
varu (tāda teoloģija bija kā Staļinam, tā Hitleram, un joprojām pastāv ASV).
Izteikšu tagadnes problēmu parafrāzējot kādu citu autoru domas par šo situāciju:
„...Tagadne nespēj
pārliecināt mūsu garīgo būtņu jautājumus. Rezultātā mēs dzīvojam laikmetā, kas
meklē citu/jaunu nozīmi, kaut ko, kas darbosies kā jauna ticība, kāda dos
iemeslu būtībai un dzīves ievirzei. Ortodoksālās ticības ir darījušas maz, lai
pildītu mūsu laikmeta gara tukšumu.... tās liekas ir kapitulējušas un pametušas
apzinības telpu.”*
*Michael
Baigent et al, „The Messianic Legacy,” Arrow PB, 1996, p 210-11.
Parafrāzes
autori arī izsaka domu, ka Staļina un Hitlera ideoloģijas darbojās kā garīgās
ticības. Kamēr Leņina un Staļina ideoloģija bija pēc rakstura transnacionāla
(kāda ir ASV sevis pieteikšana par ‘izņēmuma valsti’, kas pieļauj fašistiskiem
kapitālistiem iejaukties citu tautu kultūrā un ekonomikā), Hitlera ideoloģija
balstijās uz nacionālismu. Nurembergas tiesneši ar nodomu neesot atzinuši Hitlera
vadītā nacionālisma raksturu par garīgu ticību*, jo bijās no nepatīkamām sekām,
kādas Rietumu ‘gara tukšuma’ atzīšana varētu izraisīt.
*Ibid.,
p 204. Tā apgalvo Aireys Neave viens no
Nurembergas tiesas prokuratoriem. Taču neskatoties uz klusēšanu ‘gara tukšuma’
sekas dzīvo mums līdz.
Agrāk
pieminētie Tenočkas cilts piederīgie ieradās Meksikas ielejā 13. gs un sāka tur
celt pilsētu, kuru viņi nosauca par Tenočtitlanu, ‘vieta kur dzīvo Tenočkas’. Tenočkas ne tikai cēla
sev pilsētu, bet mācija pilsētas celt citiem. Šī ir unikāla īpatnība, jo parasti
pilsētas sākas kā forti vai pilskalni, pēc kam, ja turpina pastāvēt, auga
platumā un varenībā. Bet Tenočki cēla pilsētas nevis lai viniem būtu pilskalni,
bet tempļi. Kāpēc? Tāpēc, ka viņu ķēniņi mēdza upurēt savas dzīvības* (Azteku
ticība**) Tenočku cilts nemirstības labā, un templis bija piemineklis šo
ķēniņu atdevībai, kuru cilvēki atcerējās un turēja prātā ar lielu cieņu.
*Skat
Dieva Nanahuatzina stāstu un Azteku uguns un Saules augšāmcelšanos
ceremoniju.(skat 40 min +) ** Azteku
kēniņi atteicās turēties pie teoloģijas principiem un savu Dievu piemēriem, un
laika gaitā atvietoja savu personīgo upuri vardarbīgi upurējot simtiem, pat
tūkstošiem gūstekņus. Neskatoties uz lielo skaitli, Azteku ķēniņš zaudēja savu
pievilcību, un kad Tenočtitlānā iebruka spāņi, tauta vairs nebija ķēniņam
lojāla. Kaut kas līdzīgs šobrīd notiek pēcpadomijas Latvijā.
Ir
interesanti iedomāties, ka Tenočki bija pēcnācēji tiem, kurus no Melnās jūras
apkaimes padzina iebrucēji vikingi*. Tenočki ticēja stāstam, ka Ketzakoatls bija kā
rīta, ta vakara zvaigzne, un reiz nāca no austrumiem, līdz nonāca pie viņiem, rietumos.
Rietumos Ketzakoatls atdzīvināja mirušu cilvēku kaulus tos apšļakstot ar savām
asinīm un nodibināja jaunu pasauli. Tenočki gaidīja Ketzakoatla atgriešanos,
kāpēc savā zemē ielaida spāņus.
*Vikingi,
upju staigātāji, arī tā sauktie ‘Ruriku’ vai airētāju prinči; no vārda
‘rover’/airētājs, līdz šai dienai atcereti angļu valoda kā ‘roberi’, laupītāji.
Pieņemsim,
ka Upurdievs ir senās Kristietības Dievs un Templo Major Meksikā
bija šī Dieva piemineklis. Ja arī templis tiek piedevēts Lietus Dievam (Čakmolam),
neaizmirsīsim, ka ūdens ir elements, kuru kristieši lieto Kristietības
pārnešanai no viena cilvēka vai vietas uz otru. Azteku kristietības īpatniba
bija, ka ūdeni bieži aizstāja Upurdieva asinis. Tas bija, lai pieraditu, ka
upuris bija reāls un ne tikai simbolisks vai tukšs vārds.
Laupītāju
prinči, protams, nevēlējās liet savas asinis. Tikai parasto, miermīlīgo aplaupīto
cilvēku asinis bija izšķērdamas. Tāpēc līdz ko pie varas nāca laupītāji, viņi
noliedza asins liešanu un atvietoja asinis ar ūdeni, vispirms simboliski
atšķaidot asinis un pārtaisot tās par vīnu. Tā senā Kristīgā ticība tiek
atšķaidīta līdz mūsu dienām. Ja tomēr kāds redz šīs atšķaidīšanas sekas un
izsaka protestu, tad baznīcnieki, Vatikāns, un ‘demokrāti’ saceļ lielu brēku:
„Ak briesmas? Kas tas par mežoni! Tam muti ciet! Mēs par globalizāciju un mieru
ar terora knābi!”
Visas
valdības un baznīcas šķiet ir aizmirsušas senkristiešu bausli „Tev nebūs
nokaut”. Bet ASV apsmej
pretinieka nāvi; un attaisno pusmiljonu bērnu nokaušanu
bez asarām vai vainas izjušanas. Cik tur spaiņi asinis, ja no katra bērna asinīm
nesanāk pilns spainis?
Latviešu
tauta, kuras piederība pie senkristiešiem atklājās tikai 1739 gadā, kad pēc desmit
gadu inkubācijas hernhūtiešu vācbrāļi bija pārliecinājuši pietiekami daudz
latbrāļus un māsas, lai Valmierā notiktu vairāku dienu latviešu dvēseles atdzimšanas
svētki. Ir apbrīnojami, ka senās upurķēninvalsts Jersikas pilsoņi, padzīti
purvos un mežos, un laupītāju un apspiedēju pazemoti joprojām zemapziņā
atcerējās sava senā Upurķēninā un dieva Jāņa Visvalža sevi atdevīgo garu, kad satikās
ar seno Upurdievu pēcnācējiem.*
*Viens
no Hernhūtiešu Upurķēniņiem bija Bohemijas (tagad Čehija) skolotājs un Kristīgās
ticības sludinātājs Jānis
Hus, kuru Vatikāns sadedzināja
1415 gadā. Viens no senKristietības ievērojamākām pazīmēm ir tās ‘iebūve’
latviešu valodā ar tā saukto ‘mīļināmo’ vārdiņu.
Mūsdienu
Latvijas vēsturnieki un valdības tādu longue duree vēsturi
neatzīst, kaut tagadējā melu valsts mums acu priekšā kā valsts
dibināšanas akta fotogrāfija, kurai nekāds sakars ar valsts dibināšanu nav
bijis. To var saprasts jebkurš, kas lasa linka tekstu, bet kādu tekstu slēpj kā
valsts, tā mēdiji, tā bibliotēkas, tā klusē vēsturnieki. Interesanti, ka
fotogrāfija parādijās, ka nozīmīgs valsts simbols, tikai pēcpadomijas Latvijas
laikā (1989 gadā), vairāk kā 80 gadus pēc tās radīšanas. Līdz tam laikam,
neviens latvietis, pat Prezidents Kārlis Ulmanis (fotogrāfijā ceturtais, pirmā
rindā, no kreisās puses) par šo liecību nav interesējies.
Ja
Latvijas valdība Latvijas vēsturi vilto mums tik tuvos gados, nav nekāds
brīnums, ka tā slēpj ‘čekas maisus’ (taču valsts noslēpums). Tā nu sanāk, ka
(lai arī čeka ir un paliek čeka), čeka tomēr zināja vairāk par Latvijas valsts
vēsturi,ka labi atalgotos posteņos iesēdušies pēcpadomijas latvieši.
No comments:
Post a Comment